Selecteer een pagina

Dennis van egmond

CREATIEF STRATEEG & gespreksleider

ALLES BEGINT BIJ EEN GOED GESPREK.

Of je nu de ,markt wil veroveren, je organisatie wilt veranderen of beter wilt samenwerken, het begint allemaal bij je eigen percepties. Bij de manier waarop je over jezelf en de wereld denkt. Als je iets wilt verbeteren, veranderen, vernieuwen, verdiepen of verrijken, dan is het tijd om je waarden, overtuigingen en drijfveren ter discussie te stellen. Daarom begeleid ik als creatief strateeg gesprekken waarin je samen met je collega’s met andere ogen kijkt naar jullie markt, organisatie en werk.

Gespreksleider met een…

Het is altijd lastig is om in de waan van de dag samen tijd vrij te maken voor reflectie, verdieping en inspiratie. Om die schaarse tijd goed te benutten, zorg ik ervoor dat jullie het maximale uit een gesprek halen en dat jullie zo min mogelijk tijd in de voorbereiding hoeven te steken. En uiteraard leid ik de gesprekken in goede banen, waardoor de kennis en ideeën van jouw collega’s maximaal besproken en benut worden. Dat is de begeleiding die je van elke professionele gespreksleider mag verwachten. Mijn meerwaarde is dat ik gesprekken inhoudelijk stuur.  Ik gebruik mijn ervaring  als merkstrateeg om nieuwe perspectieven te openen en samen met jullie creatieve ideeën te bedenken . 

… uitgesproken mening.

Tijdens het gesprek leg ik mijn observaties, twijfels en ideeën op tafel. Het resultaat is dat jullie niet alleen met elkaar, maar ook met mij in gesprek gaan.  Zo daag ik jullie uit meningen te veranderen en nieuwe standpunten in te nemen. Verwacht dus een gesprek waarin ik jullie een spiegel voorhoud en jullie waarden, drijfveren en overtuigingen kritisch maar opbouwend tegen het licht houd. Niet om ze te verwerpen of veranderen, maar juist om ze te verrijken en versterken, zodat ze meebewegen met een veranderende wereld. Het is altijd mijn doel duidelijker te maken waar jullie samen voor staan in een veranderende wereld. 

MAATWERK Methodieken

Een gesprek is voor mij pas geslaagd als het creatieve perspectieven opent en het nieuwe inzichten en ideeën oplevert. Rekening houdend met jouw situatie, doelen en wensen, gebruik ik verschillende gespreksmethodieken om dit te bereiken.

Vaak kan ik jullie met enkele gesprekken al op weg helpen. Maar ik denk natuurlijk ook graag mee over een serie gesprekken die structureel bijdragen aan de ontwikkeling van jouw team, organisatie of merk.

Grondgesprek

Een grondgesprek begint als gesprek over de wereld en eindigt bij de grond die je met collega’s deelt. Ik daag jullie uit samen een mening te vormen over zaken die ver af lijken te staan van jullie praktijk, maar die altijd nieuwe perspectieven openen op jullie organisatie, markt of strategie. Er komen gedeelde overtuigingen, drijfveren en waarden aan de oppervlakte, die binnen je team leven maar die zelden besproken worden tijdens het werk. Zo ontstaan op strategisch én praktisch niveau nieuwe ideeën en inzichten, die jullie samenwerking verbeteren.

Ontdek zelf je verhaal

Marketing is een wetenschap van data en algoritmes geworden, waarin klanten exact krijgen wat ze willen. Goede reclame blijft echter de kunst van verrassen met sterke verhalen en aantrekkelijke beelden, die percepties veranderen door hoofden én harten te veroveren. Tijdens een serie gesprekken leren jullie de geheimen kennen van goede reclame en sterke merken, zodat jullie zelf het grondverhaal ontdekken dat richting en inspiratie geeft aan jullie organisatie. Het wordt een reis waarin we spelen met jullie eigen percepties, waarheden en stokpaarden.

In gesprek over jullie verhaal

Staat jullie merkverhaal of corporate story als een huis? Dan wordt het tijd dat we het gaan verdiepen en verrijken, zodat het jullie dagelijks nog beter werk gaat sturen, inspireren en motiveren. Dat doen we door nieuwe perspectieven te openen op het verhaal. Bijvoorbeeld door ons in te leven in de mening van buitenstaanders over jullie merk of organisatie. Of ik breng jullie in contact met zaken in de buitenwereld die een ander licht laten schijnen op jullie verhaal. Hoe dan ook, tijdens ons gesprek gaat jullie gegarandeerd nieuwe inzichten en ideeën opleveren.

Briefingsgesprek

Met een briefing vertel je collega’s, bureaus of zakenpartners waar je staat, waar je heen wilt en wat je van hen verlangt. Het bepaalt het succes van jullie project en samenwerking. Een goede briefing voorkomt misverstanden en bespaart onnodige kosten. Tijdens een workshop bereiden we dit belangrijke gesprek voor en schrijven we samen een briefing. We gaan op zoek naar de mogelijke valkuilen in jullie samenwerking en proberen een helder beeld te vormen van het eindresultaat. Een beeld dat iedereen inspireert om in dezelfde richting aan de slag te gaan.

Socratisch gesprek

Socrates was een meester in vragen stellen die mensen dwongen beter na te denken over hun denkbeelden. Een socratisch gesprek is dan ook zeer geschikt voor teams die aan zichzelf durven te twijfelen. Tijdens teamgesprekken onderzoeken we dilemma’s. Bijvoorbeeld, wanneer hebben klanten geen gelijk?  Of, wanneer mogen we regels negeren? Door vragen te stellen en naar elkaar te luisteren, wordt het duidelijk hoe jullie over de dilemma’s denken waar jullie mee worstelen. De woorden en begrippen die er mee samenhangen krijgen een nieuwe of diepere betekenis.

Lego Serious Play

Denken met je handen. Dat doe je door met Lego je gedachten te verbeelden. Zo komen er inzichten naar boven waarvan je niet wist dat ze in je zaten. Tijdens het gesprek leg ik jullie de vragen voor waar jullie meer over willen weten. Vervolgens bouwen jullie met Lego het antwoord en presenteren dat aan de groep. Door samen te reflecteren op de bouwsels en presentaties openen zich nieuwe perspectieven. In 2002 ben ik als één van de eerste Nederlanders in Legoland getraind in het gebruik van deze speelse gesprekstechniek, die de impliciete kennis van jouw team expliciet maakt.

Telefoon

+31.6.53765171

Email

mail@dennisvanegmond.nl

Adres

Papaverweg 38, Amsterdam